Friday, September 12, 2014

water pitcher shaklee mampu memberi jaminan air minuman anda bersih, berkualiti dan sedap.



            Lima bulan yang lalu, kekangan masa juga nak pergi kedai semata-mata untuk refill air minuman.  Yang tiada jaminan pun tentang KUALITI DAN KEBERSIHAN air minuman itu. Tetapi itu sahaja pilihan yang ada masa tu, sebab rumah YAA selalu juga buat kenduri, adik-beradik balik berkumpul ramai-ramai dan adakan  majlis sambut anak saudara baru. Memang air refill ini laa yang kami perlukan. Padahal rasa sama macam air paip kat rumah YAA jugak. Tapi dah mentaliti masa tu, kata air tu elok.


Sejak YAA kenal Shaklee ini teringin juga nak miliki water pitcher Shaklee. Yea lah dah berbotol-botol makan vitamin Shaklee ni dah rasa perubahan, #Shaklee Effect…


dari YAA gemuk jadi kurus



YAA  Sembelit jadi lawas pembuangan air besar

YAA ada jerawat dan semakin hilang parut jerawat

YAA  ada masalah hormon tidak menentu ke hormon stabil




So penghujung bulan JUNE 2014 YAA dapat beli water pitcher ini. Pelaburan untuk sihat. Bila lagi nak merasa kan? SebulanYAA  guna bersamaan 80 kali air turasan (80 gelen) dah diminum oleh kami sekeluarga. Kat water pitcher itu ada meter penanda yang warning kita bila boleh tukar filternya.


meter water pitcher ini akan menunjukkan color merah yang bermakna anda perlu menukarkan filter yang baru. Mudahkan... Tak guna elektrik pun.





 Cuba anda teliti betul-betul kotoran yang terdapat dalam air minuman di rumah kita jika kita tidak menggunakan penapis air yang berkualiti. Gerun kan?

 
Macammana nak tahu bila filter perlu ditukar yang baru ?
 
1). Bila dah cukup 80x hasil turasan air, meter penanda akan tunjukkan memo yang kita perlu reset filter baru. ( Filter jangan risau ada 2 pack yang Shaklee bagi free). So, masa ini, kita disarankan tukar filter baru yea.

 Yaa mencuci semua perkakas water pitcher YAA  fullset ini dengan basic H sebab tiada bahan kimia dan gerenti bersih sisa-sisa kotoran air yang melekat di setiap genap set water pitcher ini.



Edisi mencuci filter yang tersumbat, senang aje kan? Rendam jer dalam air bersih dan goyang2 sampai bersih.

Bila filter perlu dicuci ? 
2) Air turasan semakin perlahan atau lambat  penuh. Itu menanda filter kita dah tersumbat dengan kotoran atau bendasing dari air paip rumah kita. So masa ini boleh la nak cuci filter tu. Caranya :- Rendam jer filter dalam air bersih dan goyang-goyang filter tu sehingga keluar segala habuk, lendir, pati-pati alga. Tukar air baru dan cuba goyang lagi dan pasti tiada lagi bendasing tu boleh lah guna semula.

Tahukah anda  air paip rumah kita mengandungi plumbum dan pelbagai bendasing lain yang sangat berbahaya kepada kita dan alam sekeliling kita.  Untuk jangka panjang kita akan mudah:
Diserang pelbagai penyakit
Kesakitan yang berpanjangan
Keimunan badan yang semakin lemah
Nampak tua sebelum masanya
Sering sakit urat, lutut dan pinggang

Kerana kandungan plumbum dari air telah berkumpul di setiap tubuh kita jika kita tidak cegah sebelum terlambat. Minum lah air yang bersih, sayangilah diri kita dan keluarga kita.

Satu lagi yang seronoknya suami dan ibu YAA  sangat gemar minum air masak setelah YAA menggunakan water pitcher ini. Hmmmm... kalau sebelum ini, memang susah mereka berdua nak minum air masak walaupun satu liter sehari. Sekarang tak menang tangan YAA nak menapis air di rumah. Sebab cepat habis. Alhamdulillah perubahan yang baik untuk lebih sihat dan cantik dengan minum air yang bersih,berkualiti dan rasa manis sedikit.

 Nak dapatkan water pitcher ini:-
Hubungi
 FB; Noorsuhazira Ismail
sms/Whatsapp : 013-4483 505
CODExpress  area: Wakaf Bharu,KB,Tumpat

No comments:

Post a Comment