Wednesday, September 3, 2014

Sedekah adalah Pembuka Pintu Rezeki kita



Alhamdulillah dengan nikmat Allah swt  Ya Wahhab, sesungguhnya Yang Maha
Memberi REzeki Yang tidak terhingga banyaknya. YAA seronok sangat  apabila join Shaklee di bawah susur galur GROUP JUTAWAN.
PMC CERY ==MIA==M.FRH WAHIDA==M.CIK JAN==COORDI NARTA=ME *_^

YAA level 6 Dari PMC Cery. Subhanaallah, tak gap jauh sangat. Mudah-mudahan dapat AURA Maximum juga dengan Kesabaran, kegigigihan dan kecekalan SID-SID di bawah naungan Jutawan.  Apa yang SPECIAL sangat  susur galur ini yang YAA paling suka… Hati kami dididik supaya merendah diri, membantu insan lain untuk Berjaya, berilmu dan beramal adalah Prinsip  utama group kami. Dan MINDSET kami sentiasa INGAT….
.
Bukan wang yang dikejar,
.
.
bukan kemewahan yang dicari,
.
.
bukan kereta besar yang didambakan,
.
.
bukan populariti yang diidamkan.
.
.
. Cuma segunung harapan dan impian yang JELAS,REALISTIK DAN MAMPU DIGAPAI. Itulah Rahsia PENGORBANAN untuk SEBUAH KEJAYAAN YANG HAKIKI di dunia dan Akhirat.

Sebelum Join Shaklee, YAA sangat berkira kalau nak menderma. Selalu mesti SERINGGIT la yang selalu derma. Terasa Seringgit itu adalah jumlah yang besar… Yang RM50 dalam poket itu sayang sangat kan. Takut  sangat duit kita melayang. Padahal yang dalam poket itu belum tentu duit kita. Selalu RM50 dalam masa dua hari dah lesap…( RM30 untuk topup ,Rm4 untuk minyak motor, RM10 untuk makan sate, RM6 untuk tiub motor bocor) Jadi memang dah lesap A.K.A dalam sekelip mata note RM50 kita terbang pergi. Tak rasa menyesal kan sebab kita tak pernah buka mata hati kita.

Sebenarnya yang RM1 itu lah akan menolong kita nanti di akhirat, itulah saham dan pelaburan kita yang akan kita bawa dan bekalkan di sana. Rugikan? gaji beribu riban tapi bila mati total yang RM1-RM1 sahaja yang ada menemani kita.  Setiap yang kita sedekah Allah dah janjikan 10 kali ganda Allah akan pulangkan CASH didunia untuk si Pemberi sedekah.

Andai RM10 yang disedekah, RM100 yang Allah swt akan balas.

RM50 yang disedekah, RM500 Yang Allah pulangkan

RM100 yang disedekah, RM1000 yang Allah berikan. 

Bila akan dapat?
Allah swt ini Maha Pemurah, Di dunia lagi Allah akan berikan ganjaran 10 kali ganda itu kepada kita.  Cuma cepat atau lambat sahaja tempohnya. 

Derma dan yakinlah dengan janji Allah swt yang pasti. Ikhlaskan diri, sucikan hati, didiklah hati merendah diri dan tawakkal sepenuhnya pada Allah. Cintailah Allah, mengadulah padaNYA yang tidak pernah tidur. Yang Maha mendengar ,Yang Maha Pengampun.


SEBAB ALLAH Maha Penyayang…
Ketika kita sakit....
Allah tarik 3 perkara:

Allah tarik keceriaan wajah kita.
Allah tarik selera makan kita.
Allah tarik dosa kita.

Apabila sudah sembuh, Allah hantar 2 benda aje:

Allah hantar balik keceriaan wajah kita.
Allah hantar balik selera makan kita.
Tp Allah TAK HANTAR BALIK dosa kita..

Allahuakhbar sayangnya Allah pada kita.
Didiklah hati dengan sedekah dan Amal jariah sebagai bekalan kita nanti. Amin

No comments:

Post a Comment