Monday, August 18, 2014

Kebaikan Vitalea yang di saluti spirulina



Anda baru pertama kali ingin mencuba vitamin keluaran Shaklee? Namun anda tidak pasti Vitamin yang mana satu sesuai dan memenuhi semua keperluan badan dan sel-sel dalam tubuh anda.  Jawapan kepada persoalan yang sering bermain di minda anda telah dirungkaikan, pastinya VITALEA.


KENAPA VITALEA?
Vitalea merupakan multivitamin terbaik yang terkemuka dan lebih komprehensif kerana mengandungi 23 vitamin dan mineral kritikal dalan jumlah yang seimbang untuk memantapkan kesejahteraan kesihatan kolon, hati, mata dan sistem imun dalam jangka masa panjang.

Vitalea penting kerana ia menyokong keperluan zat dan nutrisi pemakanan harian kita untuk mengekalkan kesihatan yang baik. Pengambilan Vitalea dapat  membantu menguatkan sistem imun dan menggalakkan kesihatan jangka panjang. 





Memilih multivitamin terbaik bagi menyokong diet harian penting kerana makanan di sekeliling kita dipenuhi makanan yang telah diproses dan dikilangkan dalam tempoh yang lama. Kebanyakan zat dan nutrient dalam makanan segera ini telah hilangi sewaktu diproses lagi kerana dedahan haba dan wap kering  . Jadi sangat sukar bagi kita untuk mendapatkan 5-9 hidangan segar buah-buahan dan sayur-sayuran setiap hari.


Siapa Yang Memerlukan Vitalea

Ibu Hamil
Ibu menyusu
Ibu Berpantang atau pembedahan
Wanita yang ingin meningkatkan kesuburan
Lelaki dan wanita yang mementingkan kesihatan optimum
Kanak-kanak
Warga tua


Jom kita tengok satu persatu kandungan dan fakta nutrisi yang terdapat dalam VitaLea:

*    Vitamin A - Kesihatan mata, kulit, anti-oksida, melawan kanser, cegah rabun malam, bantu tumbesaran, kuatkan kerangka tulang, gusi, gigi, system respiratori, sistem imun dan rambut yang sihat.

*    Vitamin D – Meningkatkan kepadatan tulang, mencegah penyakit tulang lembut, osteoporosis dan psoriasis.


*    Vitamin E – Anti-oksida, kepejalan kulit, kulit berseri, melancar sirkulasi darah, mencegah darah beku, sakit jantung, katarak, atritis, baik untuk sistem produktif lelaki, mengurangkan kesan parut.


*    Vitamin C – Anti-oksida, melawan kanser, merangsang formasi kolagen, meningkatkan daya tahanan penyakit, percepat sembuh luka, mencegah selsema, gusi berdarah, darah beku, hidung berdarah.

*    Asid Folik – Kesihatan fetus, merangsang pengeluaran susu badan, kesihatan sel darah merah, kurangkan risiko sakit jantung dan kanser serviks, anemia, osteoporosis, tekanan, ulsert mulut, kesihatan kulit.

*    Vitamin B1 – Menukarkan makanan kepada tenaga, menguatkan daya memori, kecerdasan mental, membina dan meransang peredaran darah, bantu tumbesaran, masalah keresahan, mabuk laut/darat, mengurangkan petanda herpes zoster.

*    Vitamin B2 – Tukarkan makanan kepada tenaga, anemia, keletihan mata, katarak, jangkitan lidah dan mulut, kekejangan.

*    Vitamin B3 – Tukar makanan kepada tenaga, menghasilkan hormon, meransang peredaran darah, merawat masalah HB rendah, merawat kepeningan, cirit-birit, migrain, ulser, nafas berbau, baik untuk perut dan usus.

*    Vitamin B6 – Metabolisma protein, baiki otot, senggugut, penenang, tenaga, elakkan muntah-muntah, bibir kering, glossitis, dermatitis, kekajangan, kebas, anemia.

*    Vitamin B12 – Membantu tumbesaran fetus dan kanak-kanak, bantu selera makan, tindak balas saraf, baik untuk kecerdasan otak, kekuatan fizikal, memori, fokus, keupayaan seksual dan mengelakkan anemia, keletihan, keresahan, diabetis, rabun.

*    Biotin – Bantu Vitamin B-kompleks berfungsi lebih efektif, cegah rabun, rambut beruban dan gugur, diabetis, sakit otot, eczema dan keradangan kulit.

*    Vitamin B5 – Meredakan tekanan, kesan penenang, melawan alahan, sembelit, keletihan, atritis, meredakan kesan sampingan akibat antibiotic, mencegah jangkitan, percepat luka pulih.

*    Kalsium – Baik untuk tulang dan gigi, darah beku, kebas, kejang, rasa sakit, insomnia, mengekalkan kadar degupan jantung normal, mencegah osteoporosis / penyakit tulang lembut.
*    Fosforus – Meningkatkan kepadatan tulang, diabetis, batu karang, mencegah pereputan tulang, membantu ligamen / otot dan meredakan kesakitan akibat atritis, anoreksia.

*    Iodin – Baik untuk tiroid, membantu tumbesaran fetus, tingkatkan kadar IQ kanak-kanak, membina ligament/ otot dan kesinambungan tisu-tisu, kekuatan fizikal, mengawal berat badan.

*    Zat Besi – Membentuk hemaglobin, redakan kesakitan akibat PMS (senggugut), membantu tumbesaran, melawan penyakit, mengelakkan keletihan, anemia.

*    Magnesium – Kesihatan tulang, gigi, merehatkan otot dan sistem saraf, sifat penenang semulajadi, mencegah tekanan, diabetis, sakit jantung, batu karang, sakit buah pinggang, hati dan masalah penghadaman.

*    Kuprum– Membantu menukarkan zat besi kepada haemoglobin, kesihatan rambut, edema, penyakit berkaitan tulang.

*    Zink – Meningkatkan sistem imun,mempercepatkan penyembuhan luka, keupayaan seksual lelaki, mencegah masalah prostat, baik untuk deria rasa dan bau, ketajaman minda.

SEBAB VITALEA  MENJADI PILIHAN UTAMA DARIPADA VITAMIN SHAKLEE YANG LAIN?
Sekarang anda faham kenapa Vitalea adalah pilihan terbaik untuk anda yang baru hendak memulakan Set kesihatan Shaklee. Ini kerana badan kita telah lama tidak dibekalkan dengan Vitamin yang secukupnya seperti diperlukan oleh setiap sel-sel di badan kita. Vitalea akan mengantikan kembali nutrisi-nutrisi yang kita perlukan. Dalam jangka masa singkat anda akan merasai kelainan setelah menggunakan Vitalea. Perubahan lebih ketara jika anda makan secara konsisten selam 90 hari. 


Nak dapat Vitamin Shaklee? Boleh hubungi YAA


PM saya Page: TIPS Sihat
Call/ SMS/WhatsApp 013-4483 505
 FB Admin: NoorSuhazira Ismail (ID 998515)
Blog; vitasihat85.blogspot.com
Email: amera7199@gmail.com
COD area:Kota Bharu, Tumpat, Wakaf Baru , Pasir Mas.
Penghantaran ke seluruh malaysia adalah melalui POSLAJU Prabayar.

No comments:

Post a Comment